Tuesday, June 22, 2010

CINTA KITA - Tagline


CINTA

ITU

APABILA

ANDA

BERTEMU

DAN

MEMBUAT

PILIHAN

YANG

TEPAT

(loves is when you meet the right person you fall in love with. . . . .)

Ini ayat yang aku bayangkan akan menjadi punchline untuk aku tulis pada poster filem itu
nanti. Percaya atau tidak setakat ini aku belum menemui judul filem ini lagi. Bukan aku tak
cari...cari, tapi tak sesuai dengan jiwa. Kenapa tagline itu? kerana aku dapat rasa Latifah bukanlah pasangan sejati untuk Remy. Sebelum dirinya lebih teruk dihumban kedalam kemelut, lebih baik dia dipisahkan seawal mungkin. aku percaya dia akan bertemu dengan cinta yang lebih tepat selepas ini. Tuhan itu amat menyayangi hambanya. Latifah akan menemui lelaki yang lebih baik dari Remy. Aku berpegang kuat pada tagline itu.
Tapi ingat apabila kita ada tagline, dialog itu harus nanti diberi kepada watak terutama watak utama untuk diucapkan demi katartis cerita. percayalah penonton akan puas apabila dialog itu diucapkan terutama oleh pelakun utamanya. Tagline harus selari dengan jalan cerita dari awal hingga ke akhir.

Dengan tagline ini sekali dua imbas aku terbayang bayang wajah poster filem yang belum berjudul ini. Rosyam kerap juga bertanya "Mal, apa judul filem kau ni? nanti reporter tanya senang aku jawab....." Aku senyum macam aku dah ada judul tapi sengaja nak merahsiakan.








No comments:

Post a Comment