Wednesday, June 16, 2010

CINTA KITA - Direct Drama Tv


Pansha suka skrip KORBAN yang aku tunjuk padanya. Rosyam Nor sebagai pengurus produksi pun sibuk dengan pre-pro seperti mencari krew, peralatan, pelakun, recce lokasi dan sebagainya. KORBAN ialah drama pertama aku bekerja dengan Berjaya Production.

Selepas itu drama demi drama aku buat bila ditawarkan oleh Berjaya. Hubungan aku dengan pejabat Berjaya bertambah rapat. Aku ditawarkan mengarah sebuah skrip berjodol BINGUNG. Ingat lagi JD Khalid ialah pelakunn utamanya. Wan Maimunah dan Along Kamaruddin pun turut serta. Yang paling penting membuka lembaran sejarah ialah apabila Sofea Jane dipanggil berlakon sebagai guest artist kononnya. di Malaysia kalau pelakun itu dapat satu atau dua scene, mereka menganggap itu ialah guest artist.

"Kenapa terima tawaran drama ini>" tanya aku pada Sofea. Dia yang sampai dilokasi duduk berasingan menanti giliran masuk set. Aku yang menegur dia dulu keranan dia
tidak kenal aku. Aku kenal dia melalui filem Isteri, Perempuan ........

"Saja aja buat duan scene. At least dapat credit title Guest Artist.." balasnya selamba. Aku senyum diluar tapi didalam rasa tercabar. Dia belum kenal aku siapa....hasut syaitan bertalu-talu. Sampai masa Sofea masuk set. Aku habiskan dua scene sekali gus.

"Cut....thank you for the scene." aku laung seperti biasa setiap kali scene selesai dibuat. Sofea datang dekat aku dan berkata.."boleh tak tambah beberapa scene lagi
abang?" Aku tak terkejut pun dengan permintaan itu. Banhyak pelakun yang pernah kerja denganaku pun kerap meminta tambah scene tanpa tanpa bayaran. Mungki mereka feel agaknya. Aku berjanji akan tambah scene lagi untuk Sofea. Aku terpaksa tambah dimana-mana dalam skrip untuk Sofea. Ah...kerja tambah dan buang scene, dialog enteng buat aku.Pelakun macam Sofea tidak harus dibiarkan begitu saja. Dia pandai, bijak intrepetasiwatak yang diberi. Akhirnya Sofea dapat enam scene tambahan. Dia amat suka, tapi aku tidak letakkan dia sebagai Guest Artis dalam kredit he he he....

No comments:

Post a Comment