Wednesday, April 7, 2010

MISLINA MUSTAFFA

Gibran Agi memperkenalkan dia saat aku mencari pelakon untuk
drama tv OMBAK ITU . . . Pertama kali berbincang tentang story
line Ombak, aku sudah tahu dialah orangnya. Bekerja dengannya
amat menarik kerana dia punya ilmu akting yang tinggi. Lakunan
nya amat bermutu dan aku berlajar terlalu banyak darinya teruta
ma seni lakon.

Ulat buku, kaki tengok wayang, dvd dan terus aktif dalam teater.
Mislina tidak pernah jemu kalau berbual tentang seni. Drama kedua penglibatannya dengan aku ialah MISI (the nurse). Dibawanya watak Utih bersahaja. Aku sukar mencari kesalahan dalam geraknya. Setiap gerak memberi kejutan pada aku. Aku menonton lakunannya dalam drama lain juga filem Yasmin. Mislina tidak perlu dipuji kerana
dia percaya pada "being there". Dia aktor yang pertama memberitahu aku seorang aktor itu
harus ada sifat 'a total surrender to a director' (tapi jangan salah faham....)
Pernah dia bisik, dia bukanlah pelakon cantik cuma berbekalkan bakat, ilmu, passion dan kesungguhan. Aku memberitahunya "you dont have to be a star, but you'll be in my show"



1 comment:

  1. bakat lebih berharga daripada wajah yang memikat...ini kerana wajah yang cantik kadangkala
    bersifat materialistik...

    ReplyDelete